Lotis Pharma’nın güçlü bir tedavi protokolü olarak
dermatologlara sunduğu
*Aknicare serisi Avrupa standartlarında üretilen,
Türkiye'nin akne kategorisindeki tek
MEDICAL DEVICE ürün grubudur.
Bir ürünün MEDICAL
DEVICE kategorisinde yer alabilmesi için; ilaç gibi etkinlik gösterip, ilaç yan
etkilerini içermediğini, klinik olarak kanıtlaması gerekmektedir.
Aknicare 7
referansı ile aknenin hafif ve orta düzeyinde tek başına veya ileri düzeyde
ilaçlarla kombine edilerek kullanılabilir. Aknicare, beklenen tedaviyi yan
etkisiz olarak gerçekleştirirken serinin bünyesindeki özel ürünlerle hastanın
tüm beklentilerini, yüksek kullanım konforunu sağlamaktadır.
Akne ile ilgili
önemli bilgiler;
Akne 12-18 yaş arasındaki gençlerin % 40'ı hafif, orta veya ileri
düzeyde akne problemi ile hayatlarını sürdürmektedirler.
Yetişkinlerin % 20‘sinde akne, komedon ve yağlı cilt bulguları 40 yaşlarına
kadar sürmektedir.
Akne, genç ve yetişkinlerin bazılarında depresyon, kaygı bozukluğu, anksiyete
ve nadiren daha ileri psikolojik sorunlara yol açabilir.
Doğru şekilde tedavi edilmeyen akneler ciltte kalıcı skarlar (izler)
bırakabilir.
Akneli hastaların sadece % 10’u tedavi olmak için bir hekime başvurmaktadır.
Hastaların yaklaşık % 50'si akne için hiçbir tedavi yöntemine başvurmamakta ya
da önerilen tedaviyi sürdürmemektedir.
Geri kalan % 40'lık grup ise eczane, aktar, parfümeri veya internet üzerinden
akne ürünlerine ulaşıp tedavi olmaya çalışmaktadır. Bu gruptaki satış verileri
çok net olmamakla birlikte gençlerin bilgisayar ve internet kullanım
alışkanlıkları göz önünde bulundurulduğunda; alım eğiliminin, kaynağ› belirsiz
ürünlere doğru yönlendiği bilinmektedir.
Türkiye’de Akne pazarı Hakkında;
Sadece hastaların yüzde %10’u bir hekime gidip tedavi olurken,
akne konusunda dermo-kozmetiklerin yeterince iyi konumlanmadığı bazen de
hekimler tarafından tercih edilmediği görülmektedir. Eczane dışında kozmetik pazarında ise,
etkinliği zayıf ancak markalama ve reklam yolu ile satılan ürünler,
dermokozmetiklere yakın bir satış ile pazardan pay almaktadır.
Şaşırtıcı ve aynı zamanda üzücü durum ise, genç jenerasyonun
belirsiz ve güvensiz kaynaklanan ürünleri internet ortamından satın almasıdır.
Bu şekilde birçok hastanın eczaneye girmeden önce bu pazarda kötü bir deneyim
elde etmesi olasıdır. Bu durumda doğal olarak, hastaların bazılarında “probleme
hiçbir şeyin iyi gelmediği“ fikri oluşmaktadır.
Sonuç
olarak;
Akne pazarında ilaçtan 2012 yılı itibari ile 80 milyon liralık bir
ciro elde edilmiştir. Sadece % 10'luk doktora giden grubun reçeteleri ve bir
miktar eczanede elden satılan ilaçla elde edilen ciro miktarı bu düzeyde ise,
doktora gitmeyen, ya da eczane dışı alışveriş eden hastaların oluşturduğu yeni
hedef kitle ile eczanede çok büyük bir akne potansiyeli oluşması mümkündür.
Birkaç önemli konu üzerinde durmakta fayda görmekteyiz. İlaçta
bilinen düşük kar marjları eczaneye yeterince ciro oluşturmamaktadır.
Dermokozmetikler yeterince karlı olsalar da etkinlik sebebiyle eczanede
istenilen adetlerde satılmamakta ya da talep görmemektedir.
İşte tam bu noktada herkes için birçok kazanım mevcuttur;
Aknicare Medical Device ürün serisi ile Eczacı, danışmanlık ettiği
akne hastasına risksiz ve konforlu bir çözüm sunarak hastanın güvenini kazanır.
Hasta doğru ve iyi ürüne ilk elden ulaşarak etkin ve güvenli tedavi imkanına
kavuşur. Aynı zamanda eczacı, Aknicare ürünlerinden bol kazanç elde ederek
Lotis Pharma ile yaptığı iş ortaklığını keyifle sürdürür.
PROJE
HAKKINDA BİLGİLER:
Lotis Pharma
olarak pazara sunduğumuz Aknicare ürünleri, yan etkisiz etkin tedavi sloganı ve
aynı zamanda gençlere yönelik gülümseten kahramanları ile karşınızda!
Bu
proje ile;
* Akne ile
yaşamak zor diyen tüm gençleri,
* Tedavide
yan etkisiz yeni yaklaşımlar arayan hekimleri,
* Akne
çocuğumun hayatında iz bırakmasın diyen tüm anneleri hedefliyoruz.
*BASIN BÜLTENİ