5 Nisan 2016 Salı

TİYATRO MU SİNEMA MI?

      Selamlar :))

tiyatro mu sinema mı
*Google Görsellerden Alıntı


Bugün sizlere farklı bir konuda yazmak istedim. Biraz övgü biraz sitem dolu bir yazı olacak.
Sinema filmi izlemeyi yada tiyatroda bir oyun seyretmeyi çok seviyorum. Sinema mı tiyatro mu diye sorsalar hiç düşünmeden tiyatro derim ama. Seyirci koltuğunda sahneye yakın olmak, oyuncularla göz teması kurmak beni mutlu ediyor. Bu mutlulukta en büyük etkende hiç şüphesiz devlet tiyatrosundaki oyuncuların rollerini çok iyi bir şekilde oynamaları, duygularını eksiksiz aktarmaları.



Sinemada yada dizilerde bazen oyuncular vasat ötesi oluyor, aklıma gelen bir örneği söyleyeyim 'yaprak dökümü' dizisinde Necla( Fahriye Evcen)  karakterinin ağlama sahnesi vardı, hıçkırarak ağlaması gerekirken böğürerek ağladı,yada yönetmen böğür dedi bilemiyorum :) Şuan aklıma gelen sadece bu sahne olsa da bir çok dizi yada filmde bu tarz başarısız sahneler mevcut. Hatta olayı abartıp şöyle diyeyim ; 'sinema ve dizilerde de devlet tiyatrosu oyuncuları oynasın. '  Sırf güzel yada yakışıklı diye vasat oyunculukları görmek istemiyorum. Hatta bazen yönetmenin yeğeni diye dizilerde boy gösterenler var bunlardan da aklıma gelen Selen Seyven, hiç beğenmiyorum oyunculuğunu..

Devlet Tiyatrolarını eleştireceğim bir konu var ama oyuncularla ilgili değil. Tiyatro içinde özel bir işletmesi olan kantinler ve ücret politikası. 6 TL 'ye oyun bileti alıp, 1,5 TL su ücreti vermek beni rahatsız ediyor. Haksız bir kazanç uygulaması olan bu durumu Bimer'e şikayet ettim.
Ayy Sena ! Sinema salonlarında sular kolalar daha pahalı, diyebilirsiniz, ama zaten oralarda hiç su falan almıyorum. Zaten sinemada da haşur huşur mısır cips yemeyi sevmem :)) Ayrıca belirtmek isterim ki konu fiyatı değil, devlete ait olan işletmenin saçma fiyat politikası. Bu tarz küçük konuları mesele haline getirip olay çıkartmak huyum değildir ama bazı şeylere de dur demek lazım.

Son olarak sizlerin aklına gelen vasat oyunculuk örneklerini benimle paylaşırsanız memnun olur gülerim :))

9 yorum:

  1. tiyatro her zaman öndedir zaten tiyatro sanatçılarının oynadığı diziler daha iyi oluyor ama onlar da pek reyting almıyor sanırım artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba öyle, popüler kültüre yeniliyorlar.

      Sil
  2. aslında bence her ikisi de. Ama ne yazık ki bir yıldır ikisine de hiç gidemiyorum. Bir kaç sinema ziyaretim oldu ama o da çocuk filmlerine :)
    devlete ait yerlerde bu tarz büfelerin kar etmemesi yada çok düşük kar marjı ile satılması lazım ama sanırım oralar ihaleyle olduğu için galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen salona kira ödedikleri için ama devlet bunları denetlemeli.
      Yakın zamanda bir kaçamak yapman dileğimle :)

      Sil
  3. Bende kesinlikle tiyatro diyenlerdenim.Televizyon dizisi defterinide çok uzun zaman önce kapattım.Son izlediğim Aşk-ı Memnu falandı sanırım o derece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dizi finalini Aşk-ı Memnu ile yaptım diyebilirim. Bihter'in acısı halen içimzde bir daha öylesi gelmedi :)

      Sil
  4. Tabikide bende Tiyatro diyeceğim.Kanlı canlı insanlar karşınızdaki ve ses tonu mimik herşeyi tam anlamıyla özümseyebiliyor bence dahada keyif veriyor bu durum.Ah keske daha sık gidebilsem diye hep hayıflanırım aynı zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da olsam sık sık giderdim seninle :)

      Sil